Pénteken súlyos — állítólag — szoftver-hiba miatt akadozott a T-Com mobilszolgáltatása. Elsősorban a hálózaton belüli hívások egy része nem jutott céba. Nem tudom, nekem még így se lett nyugodt a délelőttöm - emailen simán el lehetett érni. Bevallom, észre se vettem.
Ennek ellenére a T-Com, bár állítása szerint nem tartozik kötbérrel a kiesésben érintett előfizetőknek, 10 ingyenes perced adott ajándékba az előfizetőknek. Persze mivel kritikus szolgáltatásról van szó, olyanról tehát, aminek a kiesése akár forintban mérhető kárt is okozhat az ügyfeleknek, lehet, hogy lesznek, akiket korántsem tud kárpótolni a 10 ingyen perc. Ha valaki emiatt lemaradt egy üzletről például.
Ráadásul a T-Com kommunikációja is csapnivaló volt: mindössze két Twitterbejegyzésre futotta az erejéből, a honlapján elhelyezett közlemény pedig nyilván nem sokat ért. Azon a honlapon kész csoda, ha valaki, aki nem szakértője a távközlésnek, megtalál valamit.
Az NHH úgy tűnik, nem ért egyet a szolgáltatóval, és vizsgálatot indított annak kiderítésére, vajon tartozik-e kötbérfizetéssel az ügyfeleinek a vállalat. A hatóság ma szeretné megkapni a cég hivatalos magyarázatát a leállásról.
Egyébként alig egy hónappal a magyar eset előtt az USA-ban is hasonló leállások miatt volt botrány - bár a kommunikációja sokkal profibb volt, és úgy tűnik, alig 5 %-át érintette az ügyfeleknek az üzemzavar. Olyannyira profi, hogy mégcsak nem is próbálták megindokolni, úgyhogy nem tudható, hasonló okok állnak-e mögötte, mint a hazai mögött.
tovább
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.