Akit komolyabban is érdekel az online média, annak kötelező olvasmány a Digitális Média Tények Könyve 2009. Fontos adatok és lényeglátó elemzések.
Az idei Tények Könyve követi a tavalyi szikár, adatokra összpontosító szemléletét. Elsősorban azoknak aranybánya, akiknek a szakterülete az online média, mert a hagyományos kézikönyvek mintájára készült. Ezzel együtt - szerintem - olyan adatokat közöl, ami bárkit érdekelhet, aki internetet használ.
Apropó, pontosan hány ember lehet ez a "bárki" manapság magyarországon"?
A válasz a 10. oldal lap tetején található: 4120 000 magyar internetezőből 3 353 000 legalább havonta egyszer felkeres valamilyen internetes oldalt.
Nos, az efféle kérdések miatt ér aranyat a Tények könyve. A magyar látogatottsági statisztikáktól a tartalomszolgáltatókon át a jövőbeli tendenciákig mindent összegyűjtött benne a szakmai szemléletformálás terén elért sikereiről is híres Neo-Interactive (ehhez még lásd: Internetgalaxis [itt írtam róla], Digital Festival, Mediapedia stb.). Olyannyira tiszteletben tartották a tényeket, hogy az elemzésekhez is csatolták azokat az adatokat, amelyre alapozták őket. Az egyik kedvencem a Trendek a piacon fejezetben közölt "Keresés nem egyenlő Google" című (32. oldal), ami azon túl, hogy fontos, eddig kevéssé közismert adatokat közöl a magyarok keresési szokásairól, végre bemutatja a Google-alternatívákat is, amik szép lassan, de egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert itthon is (blogkeresők, mikroblogkeresők vagy például a Vatera).
Egyszóval, még egyszer: kötelező.
Fontos megjegyzés:
Mivel én is részt vehettem a könyv szerkesztésében, felmerülhet az olvasóban, hogy elfogult ez a kis szemle. Pedig nem. Nem azért tetszik a Tények Könyve, mert felkértek, hanem azért mondtam igent a felkérésre, mert már az előző is nagyon tetszett.
tovább
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.