A Nemzetközi Hírközlési Hatóság szokásos havi jelentésben számolt be a mobilos internetezőket jellemző adatokról. Röviden és velősen: az előfizetések száma növekedett, az átlagos adatforgalom növekedett, noha továbbra is messze a 2009. januári csúcs alatt van.
Augusztusra 49 ezerrel, 722 000-re emelkedett a mobilinternet előfizetőinek a száma. Vagyis átlagosan havi 25000 új előfizetőt hódít magának a mobilinternet. Ha ilyen tempóban folytatja a bővülést, év végére elérheti a 800 000-t azoknak a száma, akik mobilos internethozzáférést (is?) használnak (illetve nem biztos, hogy használják, de előfizetésük van, a használók száma alacsonyabb). Tekintve, hogy a helyhez kötött elérések száma alig vagy nem emelkedik, év végére az internetezők egyharmada már mobilos lehet, ami nagyon jelentős szám.
Ezt a tényt már nem lehet ignorálni webes szolgáltatások fejlesztésekor (újra figyelni kell arra, hogy az oldal minél kevesebb adatból álljon, mert a mobilos előfizetések sávszélessége jellemzően alacsony).
A Vodafone vezetői biztos gyűjtik a gratulációkat, mert a versenytársak közül ők egyértelmű növekedést tudtak elérni a piaci részesedésben, egy év alatt majdnem 6 százalékos növekedést produkáltak, túlnyomórészt az egyébként egyértelműen piacvezető (50 százalék fölötti szeletet magáénak tudó) Magyar Telekom rovására.
Az adatforgalmat tekintve is a Vodafone érezheti magát a nagy magyar mobil internet robbanás abszolút győztesének: a piaci részesedésénél jelentősen nagyobb (33%-os) szeletet hasított. Magyarul: az előfizetői az átlagosnál jóval többet használják is az előfizetésüket.
tovább
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.