Megjelent az NRC nevű piackutató szokásos, internetezési szokásokról készült felmérésének az összefoglalója, amiben van néhány érdekesség. Például az, hogy még azok között a felhasználók között is van tíz százalék nem internetező, akiknek van otthon hozzáférésük.
Az NRC felmérése, szemben a KSH-éval vagy az NHH-éval, inkább minőségi mutatókat vizsgál, nemcsak az internet használatára vontakozó puszta számokat. Emiatt általában érdekesebb és tanulságosabb is.
A legnagyobb eséllyel távolmaradó magyar jellemzői:
Meglepő adatokat találtam abban a táblázatban, ami az online tevékenységek gyakoriságát mutatja. Én meg voltam róla győződve, hogy a magyar felhasználó alig mouzdul ki az email-iwiw-újság háromszögből, de tévedtem.
Egy-egy meglepő adat mögött nem nehéz aktuális vonatkozásokat okolni, például aligha kell magyarázni, hogy miért lett a második leggyakoribb tevékenység itthon az online álláskeresés. De hogy miért olyan elterjedt az online rádióhallgatás... Még találgatni se tudok.
Legalább ennyire meglepő, hogy nagyon népszerű a videómegosztás (gondolom ez email-es terjesztést is jelent, nemcsak a videomegosztós portálok használatát) itthon, 20 százalék fölött van azok száma, akik legalább alkalmanként szoktak ilyesmit csinálni.
A blogolvasásról viszont tudtam, hogy más országokkal összehasonlítva is nagyon aktívnak számítunk.
De lássuk a listát:
Tavaly óta valamelyest csökkent azoknak az aránya, akiknek van otthon számítógépük, de nincs internetük.
Itt olvasható az NRC jelentése (csak összegzés)
tovább
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.